Gå til innhold
Arkivverket

Ragna Marie g Andresen f 28-11-1882 Arendal

tom askerøi
 Del

Recommended Posts

I folketellingen 1910 finner jeg henne som ektefellen til Alfred Ingvald Andresen f 19-04-1879 i Kristiania med fire barn i Orkenøgaten 2.

Jeg kan ikke finne noe barn med rett fødselsdato døpt i Arendal - men et par andre med samme fornavn på nesten riktig tidspunkt. Men hun kan ikke være noen av disse da jeg finner dem begge i 1910-tellingen. Familysearch foreslår at det er hun som blir døpt i Austre Moland, Vest-Agder (far: Aunn Alexander Sylvertsen, mor: Maren Thorine Torgesdtr). Ikke usannsynlig - det var sikkert ikke uvanlig å "runde av" til nærmeste større sted dengangen heller.

På den annen side kan jeg ikke finne denne familien i 1900-tellingen, og uansett så må jeg vel finne vielsen for å få sikkerhet om hennes pikenavn. Nå har jeg (etter beste evne) lest samtlige skannede kirkebøker som ligger her på Digitalarkivet i Oslo og Aust-Agder uten å finne det jeg søker. Nå synes jeg høystakken begynner å bli stor og knappenåla liten, så tyr jeg til dette hjelpemiddel: Er det noen som har sett vielsen - eller som kjenner (til) damen på annet vis?

På forhånd 1000 takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.