Gå til innhold
Arkivverket

[#4848] Etterlysning fra Cristiania - Fredrikstad


Gjest Reidun Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Andreassen

Kan noen hjelpe meg? Jeg har ikke greid å finne min oldefar sitt fødested. Jeg har funnet at han ble gift med min oldemor i Paulus kirke Oslo i 1878. Min oldemor het Anna Gurine. Hun var født i 1840 i Fredrikshald,og min oldefar var født 1852. Jeg vet ikke noe om min oldefars familie før min oldefar.Min oldefar står oppført i Digitalarkivet som murersvend og enkemann i Oslo i folketellinga 1900.Der står fødested Kristiania.Min oldemor hadde vært gift før i Fredrikshald.(Halden) Min farfar er døpt i Paulus kirke i 1878. Der står det at hans fødested er Fredrikstad. Min oldemor døde i 1897. Håper noen kan hjelpe meg. Reidun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Andreassen

Min farmors slekt kom fra Enebak. Jeg finner ikke ut at de har bodd på en gård ved navn Lillebru. Jeg har alltid hørt at de skulle ha bodd der. Den ligger antagelig i Ski/ Siggerud. Familiens navn Torvald Poulsen og Karoline Kristiansdatter,min oldefar og oldemor. Min farmor Konstanse Torvaldsdatter.født 1887.Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun  Andreassen

Takk for tipset! Her er nå min oldefar og farfars navn. Min oldefar het Karl Julius Throndsen min farfar het Kristian Fredrik Throndsen. Karl Julius reiste til New York i 1902. Han giftet seg på nytt i Chicago i USA. Han skal ligge begravet der. Han døde i 1922 eller 23 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.