Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Petter Langeland

[#4937] Foreldrene til Ånon Anderson Frivoll

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

(Eller Aanen Andersen Frivold.) Født på Storhei/Langeland,i Øvrebø Vest-Agder, i 1823(?). Gift med Olaug Nilsdotter Kiledal i 1850 og med Eli Kristensdotter Flanestad (Øvrebø) i 1857. Mange av barna hans er å finne i folketellingen for 1865. Kjenner noen til hans foreldre eller søsken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torkell Haugenes

Hei Petter, Ser at mitt svar i nr.2785 startet en debatt om Gråtopp-familien.( ref. 2820) Tips: Gå inn på www.startsiden.no og der på Sol-Kvasir søk etter "Gråtopp", så vil du få flere svar(slektstavler). Og/eller å gå inn på bibliotek og søke i friteksten i BIBSYS etter "Gråtopp".Tilbake til Hægelandsboka. Du burde absolutt se å få tak i ett eksemplar for å lese om dine forfedre. Et besøk til Langeland kan også anbefales. Stedet ligger ca 3 mil nord for Kristiansand S. Jeg er oppvokst ikke så langt unna. I følge boka så var foreldrene til Ånon: Anders Olson Langeland g. 1817 m. Siri Hansdotter Mushom. Har ikke sjekket mot 1801-tellingen. Anders var son til Olav Ånonson Langeland. Siri var dotter til Hans Anderson Mushom.Ånon sine søsken: Olav f 1818 g 1844 m Mari Olsdotter Åmdal, Hans f 1821, Anders f 1833 d 1841, så Ånon f 1823, Anne f 1826 g 1844 m Kristen Nilsson Kiledal, Jon f 1828 g 1859 m Torborg Tørresdtr Håresland, Ingeborg f 1830 g 1852 m Kjetel Nilsson Kiledal. 3 søsken som ble gift med 3 søsken Nilsson/dtr Kiledal ? Så kan dette starte en ny debatt om den store Kiledals-ætta(Kiledals-prestene som ble misjonærer i Nord Norge). Igjen: Skaff deg Hægelandsbøkene til Jon Åsen.mvh Torkell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petter Langeland

Hei Torkell! Takk for enda et bidrag. Skal skaffe meg Hægelandsbøkene ( og bøkene for Høvaag, Grindheim og Sannidal ) . Hilsen Petter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive