Gå til innhold
Arkivverket

[#5015] Halvor Olsen i fra Kiil, Sannidal


Gjest Petter Langeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

Olga Ramsås ( gift Langeland ) var min farmor,født 28.05.1880 i Kiil i Sannidal.I min fars vernepligtsbok bruker hun navnet Halvorsdatter.Olgas mor heter Anne Helene Olsen, f.1842. I folketellingen for 1865 finner jeg Anne H Einertsdatter 24 år, gift med Halvor Olsen, 33 år. De bor i lille Oxsebaas,Torsdal. Jeg antar at dette er mine oldeforeldre. Mulige foreldre til Anne H er Einert Nielsen f.1800 og Ingeborg M Tellefsdatter f.1804. Jeg ser det er en gård som heter Ramsaasen i Sannidal, men vet ikke om den har noe å gjøre med Olga Ramsås ( Kanskje Halvor ble født der ?). Er det noen som kjenner til Halvor Olsen f. 1833 i Sannidal, og hans foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

Ved å søke i "Familysearch" fant jeg denne oppføringen (Individual Record): Halvor Olsen, f. 21/8-1833 og døpt 1/9-1833 i Tordal, Telemark, foreldre: Ole Aslaksen og Aashild Halvorsdatter. Denne Halvor Olsen passer vel bra til å være din antatte oldefar? Det er oppført mye slekt videre bakover på Halvors farsside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Langeland

Desverre. Den Halvor Olsen som er sønn av Ole Aslaksen og Aasild Halvorsdatter ( bosted Kaasene i 1865) er enkemann (og født i Drangedal). Den ekte Halvor er født i Sannidal og bor i 1865 med sin kone Anne H i Lille Oxebaas. Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiPå denne adressen finner du forhåpentlig kirkebøker for Sannidal. Hvis du ser under føte, 18 mai 1800, finner du Einer. Sønn av Niels Einersen Torsdahl og Ane Tordsdatter. Dette vil tippe er din Einert Nilsen.I matrikkelen for 1838 finner du Einert Nielsen på gården Orebaasen lille.Ta kontakt med Per Stian Kjendal, han kan og har mye informasjon om området. Se hjemmesiden hans: [url="http://home.online.no/~kjendal/>http://home.online.no/~kjendal/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.