Gjest Jan Tertnes Skrevet Mars 17, 2001 Del Skrevet Mars 17, 2001 Min oldefar Mikkel Thronsen født 1859 på N. Såstadeie, Stange var gift ???? med Pernille Eriksdtr. (var bosatt på Rygeide i Buskerud)Er det noen som kan gi info om hvor Pernille var født og når, samt eventuelle foreldre?Jan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Berit Knudsen Skrevet Mars 17, 2001 Del Skrevet Mars 17, 2001 Har du sjekket folketellingen i 1865 Rygeie i Eker. Der står det at hun også var fra Stange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Berit Knudsen Skrevet Mars 18, 2001 Del Skrevet Mars 18, 2001 Først nå så jeg at du skrev at din oldefar var født 1859. Her er det vel en feil et sted, eller et kjempesammentreff. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Mikkel i 1865 var født ca. 1820 i Stange og Pernille ca. 1829 samme sted. Det yngste av barna var født i Guldalen, og de andre i Stange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Steinar Vasaasen Skrevet Mars 18, 2001 Del Skrevet Mars 18, 2001 Hei ! Denne familien har jeg "vært borti" en gang tidligere. Både Mikkel og Pernille er født i Stange. Pernille ble født 09.10.1829 på Huseeie i Stange og døpt 22.11.1829 i Stange kirke. Foreldre Erik Olsen og Marte Pedersdatter.Med hilsen Steinar Vasaasen Hedmark Slektshistorielag (som fortsatt trenger innsatsvillige folk til dataregistrering av kirkebøkene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Tertnes Skrevet Mars 19, 2001 Del Skrevet Mars 19, 2001 Mange takk for svarene. Til Berit så beklager jeg mye når det gjelder årstall. Der har jeg bommet kraftig. Jeg har det korrekte i mine filer.Til Steinar: Det er riktig at du har vært borti dette før men jeg manglet foreldre til Pernille og hvor hun er født.Takk for hjelpen !!mvh Jan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts