Gå til innhold
Arkivverket

[#5593] Etternavnet PALUDAN.


Gjest Bente Bråthen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Bråthen

Min morfar het Halvdan Joakim Paludan Zarents Abel og var født 10 mai 1885 i Vefsn. Jeg har rimelig gode kilder bakover i anerekken, men har ikke funnet ut hvor Paludannavnet kommer inn.Kan noen som har tilgang til kirkebøker fra Vefsn finne ut om det kan være faddere med det navnet, eller er det noen som har andre "glupe" forslag til hvordan etternavn bare "dropper inn"? Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Har du lest de siste artiklene om slekten Paludan i Personalhistorisk tidsskrift og Norsk slektshistorisk tidsskrift, publisert 1997-2000 ? Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Du får bestilt dem gjennom ditt lokale bibliotek. Artiklene inneholder mange Paludan-personnavn. Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Bråthen

Takk for tipset, skal prøve å få tak i dem.Jeg har en Jesper Heiberg Paludan som var gift med Wenche Jacobine L De Chezaulx. Hennes bestefar var Jean Etienne De Chezaulx, og det er også et navn som plutselig "dropper inn" i Abel-slekten.Kan Heiberg være i slekt med Abel eller Zarents på en eller annen måte? Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.