Gå til innhold
Arkivverket

[#5788] Kvartermester Olav K. Magnusen


Gjest Magni Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magni Eriksen

Jeg prøver å oppspore Kvartermester Olav K. Magnusen. Denne tittelen han hadde rundt 1935. Han fikk en datter med Johanne Kristine Sørhuglen i 1935 utenom ekteskap. J. K. Sørhuglen var fra Huglo ved Stord, og jeg går derfor ut i fra at O.K. Magnusen mest sannsynlig var fra Hordaland ev Rogaland. Disse oppl. er alt jeg har om han. Håper noen kan hjelpe meg med tips om hvordan jeg kan finne ut mere. Finnes det f.eks. militære arkiv på nettet som er åpne for publikum fra tida rundt 1935?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Det er ein Olaf Kristoffer Magnussen i folketeljinga for 1900 på Askøy.Han er fødd 30/4 1900.Ein mogeleg kandidat?Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magni Eriksen

Til Elin: takk for oppl.! Han har jeg også funnet, men jeg har ikke klart å komme noe videre i jakten etter flere oppl. om han. Jeg har prøvd å søke på dåp, konfirmasjon, emigranter og dødsfall gjennom div. sider på nettet uten hell. Nå er det jo rimelig sannsynlig at denne O.K.M. er død: du skulle ikke tilfeldigvis kjenne til et oppdatert landsdekkende arkiv for dødsfall der jeg kan søke med de oppl. jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Diverre veit eg ikkje meir. Kanskje det er andre som har betre kunnskap om slie saker enn meg. Lukke til.Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.