Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjell Hamberg

[#5789] Berthe Helene Hansdatter, f. 1860. Modum eller Hu

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Trenger litt hjelp for å løse et problem:En amerikansk kontakt har bedt meg finne ut noe mer om hans norske opphav, bl.a. en Berthe Helene Hansdatter, f. Hurum 1860. Hun er grei å finne i FT1900 sammen med mannen "tømmerkjører og grøftegraver" Andreas Olsen + diverse barn.MEN - hvor er hun i FT1865? Jeg finner bare en Berthe Helene Hansdatter, f. 1857 på Modum (som stedsmessig passer bedre enn Hurum. Hva er riktig?Kan noen hjelpe?Mvh Kjell H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Løkkebø

Det er i alle fall ei Birthe Hansdatter, 6 år i 65-tellingen i Hurum, under gården Rødsøegaarden.Det kan kanskje være en mulighet. I RHD står hun som født i 1860.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Huff! Av og til glemmer jeg at navn skrives på ulike måter. Det er mest sannsynlig henne.Takk skal du ha!Kjell H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Hvis noen kan hjelpe med foreldre/aner til Berthes mann, Andreas Olsen, hadde det også vært fint. At han er født på Modum, må antas å være riktig, men med bare den opplysningen og et fødselsår fra FT1900(som godt kan være 1 eller 2 år feil) er FT 1865 ikke til stor hjelp.Mvh Kjell H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.