Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#5791] Otto Udd-Johansen - hvor kom han fra?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg vet ikke noe eksakt om Otto Udd-Johansen, men mener at en mann med Udd-Johansen hadde noe med musikk eller som sangforfatter å gjøre og at han stammet fra Sverige. Kanskje er det riktig. Der finnes en Otto Johansen i FT 1900 som er sønn av Karl Johan Andresen hf g Snedker, håndverksarbeider, f. 1854 Bohuslen, Sverige og moren Maren Kristofersen hm g Snedkerkone 1847 Eidsvold Ak . De hadde barn som var født i Kristiania: Anna Johansen d ug Datter 1884 Kristiania Alfred Johansen s ug Søn 1885 Kristiania Amalie Johansen d ug Datter 1888 Kristiania Klara Johansen d ug Datter 1890 Eidsvold Ak Otto Johansen s ug Søn 1892 Eidsvold Ak Karl Hanson el g Møbelsnedker 1851 Dalsland, Sverige Kanskje er der en forbindelse der?? mvh. Birger

Gjest Birger Forsmo

Hei, Ingjerd. Jeg har undersøkt litt og fått vite at Otto Udd-Johansen var født i 1891, død 1970, var sangforfatter, kompoist og forlegger av kristne sanger. Han var også med i Musikkforlaget Udd-Johansen & Hals i Oslo. Men hvor han kom fra vet jeg ikke. Det er i alle fall et spor.Men hvis du kontakter Filadelfiaforlaget, Oslo, så vet kanskje de hvor han var fra. mvh. Birger

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.