Gå til innhold
Arkivverket

[#5840] Johanne Aslaksdatter, Aust-Agder


Gjest Kari Anne Støyl
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Anne Støyl

Johanne Aslaksdatter. Jeg veit ikke når og hvor hun er født, men hun giftet seg i 1823 med Nils Gundersen dpt. 07.06.1795 i Vegaardshei, Aust-Agder. De fikk sønnen Tengel Nielsen i 1834.Kan noen hjelpe meg med fødselsdato, fødested og foreldrenavn på Johanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Du har en veldig god kandidat i Aust-Agder:På Stranden gard i Vegårdshei i 1801:Aslak Olsen, Huusmand med jord, 48 årTorbor Olsdtr, Hans kone, 36 årJohanne Aslaksdtr, Deres børn, 1 årOg bonusen: Ole Aslaksen (80) og Johanne Svendsdtr. (76), hans forældre. Begge i 1te ægteskab.Men også: Johanne Aslaksdtr. (11 år), datter av Aslak Andersen Husbonde (49) og Aase Jensdtr Hans kone (50). Dem finner du på Nærebøe i Landvig sokn, Hommedal prestegjeld i Nedenæs amt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Hei, Heidi. Tusen takk for god hjelp!Jeg er siker på at du har funnet riktig Johanne. (Hun på 1 år). Jeg ser navn som Aslak, Torborg, Ole, Lars og Inger som er navn som går igjen hos barna til Johanne. Dette er kanskje ikke så uvanlige navn, men når de alle sammen går igjen i neste ledd, så kan det vel ikke være et sammentreff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.