Gå til innhold
Arkivverket

[#5861] Aagot Nodland 1876-1953 g.m. Oliver Hamre


Gjest Sylvi Hagen(f.Hamre)
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen(f.Hamre)

Min farmor, Aagot (Bertiniusdtr.)Nodland gift med min farfar, Oliver Nicolai (Akselsen)Hamre. (En god del er på plass på Hamre-siden. Det jobbes med Nodland slekten) I 1900-tell. bodde Aagot i Larvik, mens Oliver bodde i Nagelgade 6, Bergen. (Fødested Askøens.S.SB). De bodde en tid i Ålesund, hvor min far, Hans Hamre, ble født. Flyttet senere tilbake til Bergen. Jeg savner vielsesdato/sted for Aagot og Oliver. Kan noen hjelpe med det ? MVH Sylvi Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sylvi (Hamre )Hagen

Jeg har nå vært så heldig å få tak i et brudebilde av Oliver Nicolai Hamre og Aagot (Jonasen)Nodland. Bildet er tatt i Ålesund. Ser ut som fotograf er Echroll Stamsvig, Ålesund. Min far, Hans Aksel Hamre, ble født 19.10.1909 i Ålesund. Av 5 fødsler (4 dødfødte)var Hans den eneste som ble født i Ålesund og som levde opp. På bakgrunn av dette, er det da noen som kan finne vielsesdato, kirke... for Oliver og Aagot ? Takknemlig for svar. Mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Kåre Bjørnestad

Du har vel alle opplysninger selv? Hans Akselsen Hammer, Hammerplass f.4/5-1850 gift 24/6-1873 med Agathe Hansdatter Nedre Kleppe f. 26/5-1842. Begge da bosatt på Lille Damsgård. Se Digitalarkivet, Marriages in Askøy 1742-1911, Nr.2549 (Askøy+Laksevåg) Ved Ft. 1900 bodde familien i Nagelsgaten 6. i Bergen og hadde barna Oliver, Karl og Hilda. Oliver Nicolai Hamre var da Bygningstømmermann. Den store Ålesundbrannen var 23/1-1904 der 800 hus ble lagt i aske. Var Oliver med i gjenopp-byggingen? Dersom han ble gift i Ålesundområdet kan dette være i Borgund kirke, Ålesund kirke eller Giske kirke. Ingen av vigslene derfra er utlagt på Digitalarkivet, hvorfor en må lete i kirkebøkene. Studenter ved Høgskolen i Volda skal være i gang med Borgund kirke. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.