Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Sylvi Hagen(f.Hamre)

[#5861] Aagot Nodland 1876-1953 g.m. Oliver Hamre

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen(f.Hamre)

Min farmor, Aagot (Bertiniusdtr.)Nodland gift med min farfar, Oliver Nicolai (Akselsen)Hamre. (En god del er på plass på Hamre-siden. Det jobbes med Nodland slekten) I 1900-tell. bodde Aagot i Larvik, mens Oliver bodde i Nagelgade 6, Bergen. (Fødested Askøens.S.SB). De bodde en tid i Ålesund, hvor min far, Hans Hamre, ble født. Flyttet senere tilbake til Bergen. Jeg savner vielsesdato/sted for Aagot og Oliver. Kan noen hjelpe med det ? MVH Sylvi Hagen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sylvi (Hamre )Hagen

Jeg har nå vært så heldig å få tak i et brudebilde av Oliver Nicolai Hamre og Aagot (Jonasen)Nodland. Bildet er tatt i Ålesund. Ser ut som fotograf er Echroll Stamsvig, Ålesund. Min far, Hans Aksel Hamre, ble født 19.10.1909 i Ålesund. Av 5 fødsler (4 dødfødte)var Hans den eneste som ble født i Ålesund og som levde opp. På bakgrunn av dette, er det da noen som kan finne vielsesdato, kirke... for Oliver og Aagot ? Takknemlig for svar. Mvh Sylvi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kåre Bjørnestad

Du har vel alle opplysninger selv? Hans Akselsen Hammer, Hammerplass f.4/5-1850 gift 24/6-1873 med Agathe Hansdatter Nedre Kleppe f. 26/5-1842. Begge da bosatt på Lille Damsgård. Se Digitalarkivet, Marriages in Askøy 1742-1911, Nr.2549 (Askøy+Laksevåg) Ved Ft. 1900 bodde familien i Nagelsgaten 6. i Bergen og hadde barna Oliver, Karl og Hilda. Oliver Nicolai Hamre var da Bygningstømmermann. Den store Ålesundbrannen var 23/1-1904 der 800 hus ble lagt i aske. Var Oliver med i gjenopp-byggingen? Dersom han ble gift i Ålesundområdet kan dette være i Borgund kirke, Ålesund kirke eller Giske kirke. Ingen av vigslene derfra er utlagt på Digitalarkivet, hvorfor en må lete i kirkebøkene. Studenter ved Høgskolen i Volda skal være i gang med Borgund kirke. Mvh. Kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.