Gå til innhold
Arkivverket

[#5886] Joen Arntsen, f.ca:1780 Klæbu, S-Trøndelag.


Gjest Liliann Hålén
 Del

Recommended Posts

Gjest Liliann Hålén

Søker upplysningar om Jon (John, Joen..)Arntsen fødd ca:1780 i Solem, Klæbu i Sør-Trønderlag. Han kom så småningom till Verdal, køpte en del av gården Aksnes år 1826. Gift med Marit Pedersdatter f.1797, Verdal. Barn: Peder 1826, Gurine 1829, Arent 1831 och Martha 1834. Jon Arnsen dog 1847 Aksnes, Verdal. Jag hoppas någon kan hjelpa mig med upplysningar om denne man, min egen søkning har tagit stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest S.H.Sponaas

Possibilities.Census 1801.Jon Arntsen,Soldier.20 years old.Farm:Berdahl,Sognedahlen.Marit Pedersdatter,4 years old,from Roeros.And Peder Arntsen.Jon,s son,Aksnes farm in Verdal in 1865. With his family.Good luck.SHS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liliann Hålén

Jo, det är i Verdals bygdebok jag har funnit ut att Joen Arntsen kommer från Solem, Klæbu. Men eftersom bygdeböckerna för det mesta följer gårdarnas ägare så hittar man kanske inget om honom på gården Solem. Jag skulle behöva komma i kontakt med någon som har tillgång till kyrkböcker från Klæbu och kan hjälpa mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.