Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Liv Larsen

[#5891] Baade fra Diedrichhagen! Opplysninger jeg har mott

Recommended Posts

Gjest Liv Larsen

Hei alle som leter etter våre tyske aner! Jeg mottok i dag et brev med opplysninger. Jeg limer det inn her, så får vi se om dette er noe som kan hjelpe oss. Håper på respons!! LivIn 1704 there was a census in Mecklenburg-Schwerin. All pastors had to refer on their "Beichtkinder" to the duke, who was simultaneously the first man of the lutherian church. Franz Schubert has published these census-lists under the title "Anno 1704, 300 Mecklenburgische Pastoren berichten über ihre Kirchspiele ..." We find there the parisch of Warnemünde and the village Diedrichshagen belonging to it. Dorfschulze ( sognefoget ) was Michel Baade, his wife Anna Alwart. 1704 they had the children: Cathrin (14), Peter (12), Margreth (10) and Michel (8). But they were not the only Baade family. We find also: Baade, Peter senior (77) and wife; Bauer ( in that time called "Baumann" = bonde ) Baade, Peter junior and wife Maria Alwart, who is a Schulzen daughter. They have 4 children, which are not named extra. In their house are as "karl" the brothers of Peter jun.: Hinrich (22) und Michel (20). Franz Schubert did also publish the "Copulations (AEgtepakt)-Register" of the parishes from the beginning till 1800. And so we find that Michael Baade and virgin Anna Alwarts married on 20.06. 1689. There are 2 other Baade marriages listet: 29.01.1674 Hans Bade with Margaretha Höpners. - 19.10.1682 Peter Bade with Margaretha Jürg'sche. At least I looked into our phon-record and found, that still now a Baade lives in Diedrichshagen: Fritz Baade, Hinter den Dünen 8, D-18119 Diedrichshagen. Of course I do not know if he is interested in genealogy nor if he is understanding English. With best regards and ha det Jens

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.