Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ingjerd van Bruggen

[#5898] Personer i Garnisonen 1840

Recommended Posts

Heisan! Jeg lurer på om dere har noen tips til meg mht å finne personer i militære papirer for Garnisonen i 1840?! Det oppgis at "to sønner ligger i Garnisonen i Christiania" ved farens dødsfall i 1840. Fint om noen kan gi meg noen hint! Er ikke kjent på dette området! Takk fra Ingjerd :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Statsarkivet i Oslo/RA er truleg ein betre plass. Forsvaret er jo statleg og ikkje kommunalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen! Jeg regnet med at jeg kunne finne dette på Riksarkivet/Statsarkivet, MEN: vet de som jobber der egentelig noe om dette? Min erfaring er NEI! Ikke de som sitter i skranken iallfall. Hvis noen vet om noen der inne jeg kan ringe til og forhøre meg om hvordan jeg skal gå frem i papirene og kildematerialet så er jeg takknemlig for det! Dette er en så gråsone som jeg aldri har beveget meg inn i. Hilsen Ingjerd :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Var en gang i kontakt med en person ved navn Rask Eng som kunne fortelle det meste om det Norske millitæret. Mener å huske at han bodde på Nesodden eller i området deromkring. Fornavnet husker eg ikke men Rask Eng(h) hørest ut til at det er offisersnavn,forsøk telefonkatalogen. Forsøk også å søke etter forfattere med det navn. MVH Sig--- :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bjerke

Kan godt være Rolf Rasch-Engh som bor i Bærum. Han er i alle fall godt skodd på lokalhistorie her i bygda.Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.