Gå til innhold
Arkivverket

[#5963] Hvor ligger Rossfjord


Gjest Geir Vatne
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Vatne

Hvor ligger Rossfjord. Jeg leter etter en Ole Gregusen f.ca 1775 bosatt i Rossfjord rundt 1799. Han hadde en bror Gregus. Håper noen kan hjelpe.hilsen Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei Geir, Du mener kanskje Rosfjorden? Dersom- hvis så ligger den i Lyngdal kommune i Vest-Agder. MVH Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Vatne

Jeg tror ikke det er Rosfjorden - Jeg mener det er mest sannsynlig at det er en plass i Nord-Norge.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Vatne

Du er no inne på det rette Per - i 1763 Censusen for Rogsjorden i Lenvik finner jeg en Ole Gregus og i 1801 tellingen for Roksfiord i Lenvik finner jeg Gregus Gregussen (Husbonde)Mitt andre spørsmål blir da: Kan disse være født i Rana? Sønner av Gregus Jensen fra Loftsfjell hilsen Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per A. Sperstad

Geir; sjekk tingbokregisteret for Lenvik som nettopp er lagt ut på digitalpensjonatet - er denne Ole Gregusen en tyv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Hvis du går inn på Digitalpensjonatet Åse K.Kristiansen, Tingbøker for Lenvik, vil du finne opplysninger om Ole Gregusen og broren Gregus. Søk på Gregusen eller Rossfjord. Det stemmer at han kommer fra Rana. For flere detaljer, les Hva Lenvikværinger gjorde, bind 3. kan lånes gjennom ditt lokale bibliotek. MVH Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Lenvik bygdemuseum har skrevet av og gitt ut en rekke kilder for Lenvik i en tobinds kildesamling. Blant annet vil du finne militærruller fra 1770-årene til 1814, hvor personellets fødested, blant annet, er ført opp. Disse kan sikkert også bestilles gjennom biblioteket. Eller kjøpes av museet, som du finner hjemmeside og mailadresse til på musumsnett.noPer Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.