Gå til innhold
Arkivverket

[#5976] Gudrun f. 1909


Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Har funnet et for meg meget spennende dåpsnotat i kirkeboken for Skiptvet. Det gjelder Gudrun (f. 13.sep.1909 på Onstad i Skiptvet) som datter av jernbanearbeider Kristoffer Johannesen på Staås og Karen Oline Kristiansdatter (f. 1888 på Revhaug i Askim). Karen Olines familie bakover er forholdsvis godt kjent. Hun var datter av gårdbruker Kristian Gundersen Revhaug (f. 1813, d. 1892) i Askim og hustru Laura Annette Pettersdatter (f. 1860) fra Skiptvet. Laura Annettes familie kom senere til Smalshuset i Skiptvet, hvor hennes familie og også Karen Oline, er bosatt ved folketellingen 1900. Det jeg lurer på er om noen vet hvor Karen Oline og datteren Gudrun senere ble av. Alt jeg vet er at Karen Oline giftet seg 1912 med Adolf Sverre Hansen. Så forsvinner alle spor. All hjelp mottas med STOR takk, da jeg mistenker at dette er svært nær familie til meg. Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.