Gå til innhold
Arkivverket

[#6016] Anna Pedersen f. 16/9 1887, Lillehammer


Gjest Håvard Ler
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Ler

Lurer på om det er noen som har opplysninger om Anna Pedersen f. 16. sept. 1887 på Lillehammer. Foreldrenes navn skal visstnok være Simon Pedersen og Mathea el. Martha Christensen. Familien utvandret til USA i 1909, og det er Annas etterkommere der, som ønsker opplysninger om henne. De er interessert både i å komme i kontakt med nålevende slektninger, og i opplysninger om hennes forfedre.Mvh Håvard Ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Håvard. Jeg anbefaler deg og kontakte Opplandsarkivet Richard Fauskerud er veldig flink og vet det meste. Han arbeider også med dette i fritiden. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Takk for tipset Mona, selv om jeg også burde ha tenkt på det sjøl! Har nemlig hilst på ham hos en felles bekjent for noen år siden.:-)Mvh Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Det viser seg at de opplysningene jeg fikk fra USA var feil. Anna Pedersen var født i 1875, og familien utvandra til USA i 1887. Mora het Mathea Christiansdtr.f. 1854 i Fåberg, og faren het Simon (Simen?) Pedersen. Mathea har jeg funnet på Graav i Øyer i 1865. Er det noen som har flere opplysninger?Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.