Gå til innhold
Arkivverket

[#6041] Elida Mathilde Johannesd./Johannessen, f.1893 i Dr


Gjest Per B. Lilje
 Del

Recommended Posts

Gjest Per B. Lilje

Jeg vil gjerne ha kontakt med etterkommere til, eller høre noe om, min farfars søster, Elida Mathilde Johannesdatter (Johansen eller Johannessen), f. 22/3-1893 i Tangen sogn i Drammen. Hennes foreldre var smed ved Drammen jernstøperi Johannes Pedersen (f. i Heggen sogn i Modum i 1864) og hustru Bergitte f. Jahnsen, f. i Strømsø, Drammen 11/6-1855, død i Tangen sogn, Drammen, 22/11-1895). Etter at moren døde bodde familien i Grønland på Strømsø (Drammen). Storebroren Peder Kristian emigrerte til Canada i 1909 og broren Georg (f. i 1890, min farfar) som var fyrbøter og senere lokomotivfører i NSB flyttet til Tønsberg i 1912. Men hvor det ble av Elida er helt ukjent for meg!Per B. Lilje (per.lilje@astro.uio.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Per B. Lilje

Er det noen som har noe info på denne nå, 1 1/2 år etter at jeg la den inn? Jeg vet stadig ikke noe om Elida etter konfirmasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Per B. Lilje

Jeg prøver igjen etter nok et år å 'vekke til live' min grandtante Elida som jeg aldri hørte et ord om da de i slekten av generasjon eldre enn meg levde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.