Gå til innhold
Arkivverket

[#6066] Oslo kjerke?


Gjest Inger Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Andersen

Er det noen som vet hvor dette er? Kan det være en bestemt kirke, eller en hvilken som helst i Oslo? Dette gjelder et par som giftet seg i 1922, jeg tror de tilhørte Gamle Aker menighet.I papirer jeg har funnet i Oslo byarkiv, står det at vielsen fant sted i Oslo kjerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det kan dreise seg om Oslo hospitals/Gamlebyen menighet. Den kalles vel kanskje også Oslo kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Andersen

Takk til Svein Arnolf og Laila. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror de bodde i området Sagene/Grünerløkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei igjen Iflg. riksarkivet.no er ikke Oslo/Gamlebyen filmet så langt frem i tid. Kanskje en telefon dit for å høre om de har kirkebøkene liggende på prestekontoret enda? Det kan jo være at de ser etter for deg. Eller enda bedre er kanskje om du stikker innom der engang du er i byen. Dersom den ikke er der, er den på statsarkivet.Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor de giftet seg i Oslo kirke dersom begge bodde på Sagene/G-løkka, men det kan jo være at en av dem var fra området rundt gamlebyen? Og en annen ting, sto det virkelig "kjerke"? En ting er at vi på Vålerenga synger om "kjerka" men.....Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Andersen

Takk til Laila for tips angående kirkebøker.Ja, det sto virkelig Oslo kjerke.Enig i at det var litt "sleivete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.