Gå til innhold
Arkivverket

[#6092] Peder Didrichseon ,født ca. 1654 på Lunde i Jølst


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Peder D. ble født ca.1654 og døde 1689 på Lunde i Jølster.Han hadde i alle fall to sønner ved sin død.Baar Pederson f.ca. 1677 og Peder Pederson f.ca.1689. Er der noen som kan fortelle meg hvem han var gift med?.I mantallet for Nordre Bergenhus i 1701 ser jeg at enken må ha giftet seg på nytt med en Bendix Anderson.Er der eventuelt noen som også kjenner til hvem Peder d.s foreldre var?Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Peder Deriksen var sønn av Derik Jakobsen Lunde (ca. 1614-1692) og Kari (død 1689), og sønnesønn av Jakob Frantsen Lunde (død 14. november 1665, angivelig 106 år gammel, men snarere rundt 90).Det synes langt vanskeligere å finne navnet på Peder Deriksens kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk skal du ha Yngve.Jeg var delvis kommet fram til det samme ved hjelp av innholdet i Lensmann Jens (Nielsson) Nedrebøs fantastiske dagbok.Når det gjelder navnet på Jacob og Peder sine repektive hustruer er vel det rimelig umulig å kunne bekrefte.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.