Gå til innhold
Arkivverket

[#6128] Erik Nielsen född ca 1847/48 i Nore i Buskerud vie


Gjest Sven-Arne Adolfsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Sven-Arne Adolfsson

Jag trenger lite hjälp i kirkeböckerna för att finna dessa personer och hoppas någon av er läsare har tillgång till dem och om ni har tid kanske ni skulle vilja hjälpa mig.Vi startar med Erik Nilsen (Nielsen) född ca 1847/48 i Nore i Buskerud, död 1919 i Åros i Röyken och gravlagd på samma sted.Jag fann i folketellingen för Nore 1865 en familj på gården Kleven en husfader med namnet Nils Andresen 54 år gammel och hans kone Anne Halvorsdatter 53 år gammel, deras äldsta barn heter Erik Nielsen 18 år gammel och jag tror att detta kan vara samma Erik som jag forskar på.Min Erik's kone hette Hansine Martine född ca 1869 i Hurum i Buskerud, död 1931 i Åros i Röyken och gravlagd på samma sted, hennes efternamn när hon dog är Nilsen (Nielsen) enligt uppgifterna här på gravlagda i Röyken men detta behöver inte vara hennes efternamn som född.När och var gifte de sig ?Vem är deras föräldrar ?Vid folketellingen 1900 för Röken bor denna familj på gården Kvernhusbråten, husmandsplads.De hade följande barn:Anton född 1882 i Hurum Emma född 1889 i Hurum Hulda född 1894 i Hurum Anna född 1897 i Hurum Alma född 16.02.1900 i Hurum, död 15.05.1975 i Åros (Hon är min kusin Ruth Adolfssons mans mor)(Arvid Hansen)Jag saknar kirkeböcker på dessa årtal när Erik och hans kone föddes och vigdes så jag kan inte komma vidare då jag inte kan få tag på information om denna Erik och hans kone.Hoppas någon har tillgång till dessa böcker så jag kan komma vidare bakåt i tiden på dessa personers föräldrar m.m.MvhSven-Arne Adolfssonsaa@aas.nuhttp://www.aas.nu/Saa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.