Gå til innhold
Arkivverket

[#6165] min bortkommne tipp oldefar

Gjest eva mostika
 Del

Recommended Posts

Gjest eva mostika

jeg er fersk i dette gamet, og lurer på hvor jeg går når min oldefars fødested er oppgitt å være målselv, men i arkivet finnes ingen data om dette ? Min oldefar: johan peder olsen f. 26.5.1856 målselv.(storbakken ?)bosted veines i finnmark i 1900. sønn av Ole jonsen/jensen ? Kan noen hjelpe meg videre, hva er lurt å gjøre nå glad for alle tips,takk for all hjelp. eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Der finnest en pleiesøn Ole Jensen f 1866 på Broderstad i Målselv RHD 1875. Er dette en passende kanidat?. Tror der er et bruk der ved navn Storbakken,søk i matrikkelen og se om ikke presten eier noe der. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Ved din oldefars søster Beates dåp i 1870 er Ole Johnsen (Maalsnæs) angitt å være 48 år, dvs født ca 1822. Dette bekreftes av 1875-tellingen, der han oppgis å være født i Vinne S. Værdal (Nord-Trøndelag).R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

- og under døpte i Verdal (her på Digitalarkivet) har du faktisk et par-tre Ole Johnsen/Joensen-kandidater på det aktuelle tidspunktet. En mulig løsning kan være å sjekke kirkebøkene i Verdal for utflytta eller bygdebøkene for å bestemme hvem av dem dette kan være.R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.