Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6190] Oleana Himberg, Horten/Drammen

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

For en kar i USA leter jeg litt etter slektninger.En forfader er Julius Andersen som i ft 1900 bor i Skippergata i Drammen. Han er gift med Oliane. Hun er født i Horten i 1858Han i USA oppgir henne som Oleana født i 1868 og døde i 1952. Han opplysere at hennes pikenavn er Himberg. Ved søk på Himberg i 1865 finner jeg ingen Oleane eller lignende.Vet noen om hvem denne damen var?Hilsen Christina

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/92146-6190-oleana-himberg-hortendrammen/
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Ved litt enkel hodregning, som jeg glemte i forrige innlegg er sannsynlig Oleana født i 1868 og da finnes hun jo ikke i 1865. Hun døde i 1952 og om hun var født i 1858 ville hun jo vært 94 år. Ingen umulighet selvfølgelig, men..... Desverre vet ikke etterkommerene hva hennes fars navn var.Christina

Gjest Kjell Hamberg

I FT1900 for Drammen finner du en hjulmaker Mathias Himberg + familie. Bor i Arups gt. (Husker ikke i farten om det blir Strømsø eller Bragernes). Den eldste sønnen, Ingvald er født i Horten mens de andre barna er født i Drammen. Kan denne familien være et utgangspunkt for videre søk?Mvh Kjell H

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.