Gå til innhold
Arkivverket

[#6190] Oleana Himberg, Horten/Drammen


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

For en kar i USA leter jeg litt etter slektninger.En forfader er Julius Andersen som i ft 1900 bor i Skippergata i Drammen. Han er gift med Oliane. Hun er født i Horten i 1858Han i USA oppgir henne som Oleana født i 1868 og døde i 1952. Han opplysere at hennes pikenavn er Himberg. Ved søk på Himberg i 1865 finner jeg ingen Oleane eller lignende.Vet noen om hvem denne damen var?Hilsen Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Det er jo ikke sikkert at det er helt på jordet. Ved søk på gårdnavn Himberg i 1865 er ALLE treffene i Vestfold - henholdvis Ramnes og Sandar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Ved litt enkel hodregning, som jeg glemte i forrige innlegg er sannsynlig Oleana født i 1868 og da finnes hun jo ikke i 1865. Hun døde i 1952 og om hun var født i 1858 ville hun jo vært 94 år. Ingen umulighet selvfølgelig, men..... Desverre vet ikke etterkommerene hva hennes fars navn var.Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I FT1900 for Drammen finner du en hjulmaker Mathias Himberg + familie. Bor i Arups gt. (Husker ikke i farten om det blir Strømsø eller Bragernes). Den eldste sønnen, Ingvald er født i Horten mens de andre barna er født i Drammen. Kan denne familien være et utgangspunkt for videre søk?Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.