Gå til innhold
Arkivverket

[#6263] "Uff" - enda flere Johannesen i Kristiania


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Kjære DA-brukereSom dere sikkert har registrert forsøker jeg å spore opp fjerne slektninger av meg bl. a. i Idd i Østfold og i Oslo. Nå har jeg funnet flere i: 1900-tellingen, Kristiania, Grønladsleret 12: Berte Marie Johannesen, ugift syerske, f. 1842, Ø.Toten. I samme gate, nr. 44 bor broren Jens J., ugift dagarbeider, f. 1852 Ø.Toten. Sistnevnte finner jeg igjen i 1900, da gift med Karoline J., f. 1847 i Bærum. De bor da i Helgesengade 40.Jeg vet at dette ikke er lett; men det KAN jo hende at noen "der ute" kjenner noen av navnene. At noen av deres nevøer/niese (se etterlysning etter Oman og Hilbert J.) har ettterslekt er i hvert fall sannsynlig - så langt har jeg heller ikke funnet noen av dem som emigranter hverken i norske eller US-arkiver.Med hilsen fra Toten,Tor Rustad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Har du prøvd å følge dem i adressebøkene for Oslo, år for år? Senere folketellinger skulle også være en mulighet, men da må du til Bymuseet. Det er jo lenge til de kan legges ut på nettet pga personvernreglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Per Håkon,Takk! Et spørsmål; Er det så at den første skattelisten med personnummer for Oslo er fra 1960 eller deromkring? Om så; har jeg ikke da en mulighet til å finne de som jeg ettersøker under "Oman og Hilbert J.", altså den søskenflkokken som var vfødt på 1880-tallet?? De vil jo hja vært ca 70 -80 år gamle i 1960. Har jeg personnummer på noen som levde i 1960 vil det vel være lettere å lete videre frem i tid??Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.