Gå til innhold
Arkivverket

[#6282] Anthonætte Agersborg

Gjest Liv Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Larsen

Er det noen som vet hvem foreldrene til Anthonætte Agersborg var? Hun var født ca 1839 i Vefsn. Jeg spekulerer på om hun kunne være datteren til Henrik Agersborg, men er usikker der. Har dessverre ikke anledning til å gå på kirkebøkene akkurat nå. Hennes far skulle være lensmann, og det var jo ikke så mange Agersborg å velge mellom da. Hun var gift i Herøy med Christian Sørensen. Et sted så jeg at hun var skrevet som Hansen Agersborg, derfor ble jeg i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Kjell Andersen

Anthonætte Agersborg er etter all sannsynlighet Agnete Anthonette Hansdatter.Det er skifte etter Maren Henriksdatter Agersborg, enke på Rynes i Vefsn i 1856, døde 15. august 1856 og der er oppført Karen Agersborg, datter, død. Agnete Anthonette Hansdatter 17 år, barn av Karen; formynder faderen Hans Olsen, Rynes.Knud Agersborg og Maren Henriksdatter Agersborg er foreldre til Karen, det var skifte etter Knud på Rynes i 1847. Mer finnes på Family search. Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.