Gå til innhold
Arkivverket

[#6321] Kvernes/Kornstad


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Etterlyser fødested og gård til min oldemor og bestemor. Anna Eriksen (p.navn Eriksdtr.)f. 1862 i Kornstad/Kvernes.Giftet seg med Iver Eriksen f.1867 i Aure.Yrke:Fyrbøder. Familien flyttet til Bergen i 1899. De hadde fire barn. Før dette ekteskapet fikk Anna en datter i 1887 Olgine Pauline Ingebrigtsdtr. Fladseth, men hun kalte seg Eriksen.Kom til Bergen i begynnelsen av 1900 kalte seg da Olga Eriksen. Håper noen kan hjelpe meg med tiden før 1900. allis-e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Har funnet et par kandidater i Kornstad sogn av Kvernes pr.gjeld i 1865:1) Ane Hanna Eriksdtr. 3 år. Foreldre: Erik Eriksen 36, husm. m. jord på Sildsæt, og kone Margretha Olsdtr. 22 år. Hill Olsdtr. 65, enke, føderådskone, hans mor.2) Ane Johanna Eriksdtr. 2 år. Mor: Marit Nilsdtr. 28, ugift, losjerende pike med barn på Folland.Fødested for alle var Kvernes (prestegjeld)Aldersangivelsen kan være litt omtrentlig i 1865. I tillegg fantes det flere andre ved navn Ane Eriksdtr. (med og uten andre mellomnavn) andre steder i Kvernes.Hvem er oppgitt som brudens fars navn da Anna giftet seg?Jeg ville videre lett etter konfirmasjonen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bernt Gammelsæter

Jeg har sett litt i kirkebøker for Kvernes: 1.Finner ingen Olgine Pauline døpt i Eide, Kornstad eller Kvernes kirker i Kvernes i 1885-1890. Heller ikke bryllup med Iver Eriksen. 2.Ane Hanna Eriksdtr. f. 27/12 1862 Sildset far pl.mann Erik Eriksen og mor Ane Frederikke Reinholdsdtr. Hun er gift med Ole Gaupaas? og utflytter til Bud i Hustad i 1888. 3. Ane Johanna Eriksdtr konfirmeres i 1880 født 27/9 1864, født på Gaustad men bor på Meg. far Erik Olsen Folland, mor Marit Nilsdtr Gaustad. 4. Ane Olava Eriksdtr konfirmeres i 1876 f. 11/10 1861, bor på ?Fut?sæter far Erik Olsen mor Maren Olsdtr. Hvem som er din oldemor og om det er Ane Johanna eller Ane Olava er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.