Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6398] Arent Bruse gift med Anna Iversdatter

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg kom over en slektstavle hvor nevnte familie står oppført med ett barn: Berit Bruse f. ca 1690 Langnes, død 1773 Tinden. Berit var gift med A Lockert.Håper noen kan fortelle meg hvor dette Langnes er, og event. om denne familien hadde flere barn. Prøver alle veier å finne en Giert Arentsen Brems/Bruse som er far til Adriane Giertsdatter Brems f. 1716 ukjent hvor, gift på Hustad i Løddingen.

Gjest Marianne Vestli

Jeg har ei som heter Bergitte Arentsen g.m. Alf Pedersen,Trondenes. Jeg finner ikke Bergitte som etterkommer til Arent Bruse. Arnt Bruse er nevnt i Folk og slekt i Trondenes, som Arne Bruse g.ca.1629 g.m.NN s.18,no.194 Sønn Arne (1630-1696)

Gjest Johan I. Borgos

Det er flere Bruse'r på 1600-tallet i Nordre Nordland og Sør-Troms, blant dem minst to som het Arnt. Jeg tror ikke slektskapet mellom disse folkene er klarlagt ennå. Arnt Bruse på Langenes kom, såvidt jeg forstår, fra Bø i Vesterålen. Han og Anna Iversdtr har svært mange etterkommere i Vesterålen (kanskje også Nord-Salten). Navnet Gjert forekommer ikke i denne Bruse-greina, så langt jeg har funnet ut.Johan

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svar . Jeg hadde håpet på at det var mulig å finne denne Gierdt Brems/Bruse ett eller annet sted i dette området. Men det ser ut til at det håpet nu svinner. Jeg har før funnet en Gierdt Brems på Bremsholmen i Os utenfor Bergen, født 1691, men vi kan ikke se hvor de flyttet rett etter 1700.Det var jo i denne tiden mange som reiste nordover....Terje

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.