Gå til innhold
Arkivverket

[#6437] Elen Fleth gift 4.2.1727 i Bergen (NK)


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Jeg har problemer med forfedrene til en av mine aner - Elen Fleth. Hun ble gift med Hans Jørgensen Breder 4.2.1727. Hun døde i 1750 og ble begravet 12.6.1750 i Bergen (NK). Da ble hun nevnt som Hans Breders kone. Om noen kan hjelpe meg med hennes foreldre, skulle jeg bli svært takknemlig. Har prøvd etterlysning før uten resultat - og kan årsaken være at etternavnet er skrevet feil - kanskje LETH ? Med hilsen Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo. Et tips. Har du prøvd Sollieds arkiv på Statsarkivet i Bergen? Kanskje det finnes noe om Elen Fleth i tilknytning til ektefelle eller som selvstendig person. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Odd Brede

Har dessverre ikke hatt muligheten til å sjekke Sollieds arkiv. Leter derfor fortsatt i blinde. Elen benytter bare Fleth ved giftermålet 4.2.1727 (NK) - ved dåp skriver hun Elen Brede®.Jeg tar prøver derfor på nytt i håp om at noen kjenner til andre med familienavnet FLETH.Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Odd Brede

Kan det tenkes at Elen Fleth er engelsk? Grunnen til at jeg tenker på denne muligheten er at mormor til Hans Jørgensen Breder (Elens ektemann) het Anne Marie Westwout - datter av Samuel Westwout. Samuel kom fra Huntingdon i England og fikk borgerbrev som mesterskredder 23.6.1718. Finnes det noen oversikt over innvandrere til Bergen i den aktuelle tiden (1700-1730)? Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.