Gå til innhold
Arkivverket

[#6438] Maria Pedersdatter født 1818-1825? i Solvorn i S&F


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Min tipp tipp oldemor Maria gifter seg 12.09.1856 med Johannes Tøgersen f. 18.07.22. Maria er oppgitt til å være født på Solvorn med far Peder Olsen og er ved vielsen 38 år. Men der slutter alle spor, for jeg finner ikke Maria med far Peder Olsen født i Solvorn rundt 1818-1825 En oppsummering:1856 gifter hun seg og er da 38 år (1818)1865 folketellingen er hun 47 år (1818)1900 folketellingen står det at hun er født 18211905 når hun dør så står det 1820.Jeg er ikke sikker på at det er rette Marie Pedersdatter ved 1900 folketellingen og når den Marie som dør i 1905. Men jeg kan ikke finne noen Marie Pedersdatter som dør før 1900 og som passer til min tipp tipp oldemor.Noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Tilleggsopplysning: Når Marie og Johannes's datter Ingrid (uekte)blir født i 1855 så står det at det er Marie sitt 7 nde leiermaal og Johannes sitt 4 rde leiermaal m/sam. Førstefødte til Marie og Johannes er Tøger (uekte) som er f. i 1848, Marie har altså fått 3 barn før den tid, men jeg vet ikke når og ei heller med hvem. Jeg finner ikke i 1865 folketellingen at der er egne barn bare fra Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes en liten bok: Bygsleheimar i Hafslo av Hafslo sogelag v/Mons Bathen. Kanskje det står noe i den, for i Hafslo-boka er det vel bare "gårdeiere" og ikke husmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Takk for tipset Berit, jeg skal sjekke om den er til utlån.Er det noen andre som har andre tips eller løsninger? Jeg vet det er under oppseiling en ny bygdebok for Solvorn, er det noen som vet om den er langt unna en utgivelse og om der er noen som står bak den boka som jeg kanskje kunne ha tatt kontakt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind H. Thingvold

Ta kontakt med Lars E. Øyane som skriver gards- og ættesoger for Luster. Hafslobøkene er vistnok et til to år unna, men han kan kanskje hjelpe. E-post adressen: loa@online.no. Mvh Øivind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.