Gå til innhold
Arkivverket

[#6471] Follafossområdet N Trøndelag


Gjest Magnar Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnar Hole

Eg har prøvd å finne Bygdebøker o.l. frå dette området, men det er visst veldig lite matriale derifrå. Malmboka dekkjer ikkje så langt sør. Er det nokon som har tips, eller som jobbar med dette distr. ? I mitt tilfelle gjeld dette Geitvik og Lillfoldsveet + Foldengardane m/husmannspl. Takknemleg for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild E. Pettersen

Gårdene du er interessert i ligger i dag i Verran kommune. I 1900 lå de i Mosvik-Verran herred. I 1865 og 1801 lå de i Ytterøy pg., Verran s. Malmboka dekker bare den nordlige delen av dagens Verran kommune. For Ytterøy er det ikke utgitt noen gårds- og slektshistorie. For Mosvik er det utgitt et bind som dekker endel av dagens kommune. Så vidt meg bekjent finnes det ingen bygdebok/gårds- og slektshistorie som dekker Gjeitvik og Foldengårdene (Follafossområdet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Kambuås

Hei. Det finnes en bok som heter Foldenbrødrene fra Verran, gårds og ættehistorie. den er utarbeidd av Kristoffer Brækken og utgitt ved Magne Aftret. Jeg har den boka og er det noe spesielt du er ute etter kan jeg se etter for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.