Gå til innhold
Arkivverket

[#6542] Thranefamilien på Ibestad - JensPovelsen fra Vibo


Gjest Gjertrud Tveitevåg
 Del

Recommended Posts

Gjest Gjertrud Tveitevåg

Nå jeg følger slektleddene bakover på farsiden for ungene mine, følger Thrane-navnet via faren tilbake til en Johan Olsen Trane (1733-1815) på Selset. Men Johan Olsen Trane har tydeligvis tatt Tranenavnet fra moren, Anna Maria Olsdtr.Trane(1710-1782). Også hun har Tranenavnet fra sin mor, Anne Marie Jensdatter Trane (gift ca.1699).Hennes far er angivelig Jens Povelsen fra Viborg i Danmaark. Er det noen som vet noe om denne Jens Povelsen, som angivelig er stamfaren til Selset-tranene? Er det forbindelsemellom Traneslekten i Rogaland og dennorpå?Med hilsen Gjertrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Prøv denne siden www.nose.dk/Norge/trane.html Der finner du det meste om Trane i Norge. Ifølge registreringsbøkene fra Astafjord er Anne Marie Jensdtr.Tranes foreldre ukjent. Hun var gift med Ole Jakobsen som overtok lensmannsstillingen på Selset etter Tyge Christensen Trane. Jeg har hørt om en Jens Povelsen Løgstør i Astafjord, men kjenner ingen forbindeles mellom han og Trane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.