Gå til innhold
Arkivverket
Berit Knudsen

Tegn/ikon, hva betyr de

Recommended Posts

Berit Knudsen

Jeg har funnet at nederst på en eller annen side står det diverse ikon(mapper/kofferter) med forklaring om hva de betyr.

Men det er andre tegn jeg ikke har funnet noen forklaring på. Jeg har ikke synet til en 10 åring så dere får legge godviljen til.

Lysbrun mappe med et hvitt papir festet med en binders --svart flekk med noen hvitt inni og noe som ser ut som en gammeldags blå telefon. Du finner det på innlegget mitt "Bruksanvisning?"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar Oddløkken

Ja spør du meg så spør jeg deg, hvor er det du ser dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Lysbrun mappe med et hvitt papir festet med en binders --svart flekk med noen hvitt inni og noe som ser ut som en gammeldags blå telefon. Du finner det på innlegget mitt "Bruksanvisning?"

<br>Den siste (lyseblå) viser at du har deltatt i tråden og det er bare en selv som ser den. Svart binders viser at det er vedlegg i tråden og den første regner jeg med er den brune med pil i som tar deg til det siste uleste innlegget i en tråd om du trykker på den. (Veldig grei, når tråden består av flere sider.)

Endret av Anne-Lise Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Takk for svaret. Den lysebrune mappa har ikke en pil, men et papir/ark festet på seg med en binders. Jeg ser den på flere andre også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Det symbolet ser ikke jeg, så det viser kanskje at tråden har innlegg av en 'venn'?

Jeg oppfatter at det er de mappene som står aller først på linjen ved innlegget du mener. Når de er brune, betyr det at det mange innlegg der, i forhold til de blå. Jeg ser at når jeg har lest en tråd, blir den svakere i fargen og noen ser ut som de har et hvitt felt på seg, men jeg får ikke forstørret ikonet, så jeg får sett ordentlig på det.. Er det den du mener, kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Ja det er den brune med et hvitt felt jeg mener. Dette er sikkert ikke noe viktig, men jeg synes det er greit å forstå litt av det som dukker opp blant mine innlegg/temaer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Den varianten er ikke med på listen over IKON-forklaringer, så de kunne kanskje føre opp alle symboler som dukker opp her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grete Singstad

Hei Berit.

Er det dette ikonet du mener?

post-232-0-85967200-1298320808_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Den er det ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grete Singstad

Når det henger et hvitt ark på mappa betyr det at du har skrevet et innlegg i den debatten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive