Gå til innhold
Arkivverket

[#6578] Har noen opplysninger om fam til August Emil Pleym


Gjest Ragnhild Pleym Christensen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Pleym Christensen.

Jeg leter etter diverse slektninger, og finner mange. I 1865 tellinga finner jeg en av sønnene(August Emil Pleym) til min tippoldefar ,Jeg finner fam. hans, og de bor i Søgaden i Kristiansund, Etterpå finner jeg dem ikke i noen folketelling som jeg kommer innpå. Er det noen som vet noe om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Jeg regner med at dette er sønnen Gotfried i 1900: 1900 telling G. Pleymdette kan være Lovise i 1900: 1900 telling L. Pleymher har du også en Gotfried P. med (første?) kone og barn og søsteren Josefa i 1875: G. Pleym 1875Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Hei Ragnhild ! Har funnet en liten, men kanskje artig notis; står oppført i "Hvem er hvem" utgitt 1912. " Pleym, Gustav, lensmand i Hemnes, Helgeland, født 7-12-1862 på Rødø av foreldre lensmann Gustav Julius Pleym og Birgitte Pleym, ansatt på sorenskriverkontoret 1881-82, lensmann i Hemnes fra 1883, benyttet kommunemand, i forlikskomiteen siden 1888, opsynsbetjent for Loftfiske 1887-93, gift 1890 m/Hanna Nikoline Aas født 1857, død 1898, datter av kjøbmand Johs. Aas, Hemnesberg." Hjalp det ? Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Pleym Christensen.

Til Lasse. Hjertelig takk for hjelp. Fant mye i "Family search". Gustav Pleym, lensmann, var min bestefar, og han var gift to ganger. Min far var sønn av hans kone nr. 2, men bestefar døde et år før jeg ble født. Hilsen Ragnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Martin Mathisen

Se folketellinga for 1836 Rødøy på Helgeland. Faren hadde samme navn og var lensmann i Rødøy under folketellinga 1865. Bodde på Søndre Gjerøy. Jeg har flere opplysninger om denne familie - sendt spørsmål til: Johan.Mathisen@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 1 år senere...
Gjest John O. Svenning

Jeg blei oppmerksom på denne saken i forbindelse med dagens tema om 'Pleym'. Einar Gustavsen Pleym f. 1899 i Hemnes fikk en sønn med Alfrida Kristine Jørgensen Trondheim 1921. Er dette av interesse for den som ajourfører slekten Pleym? mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Per Aage Pleym Christensen

Ja, det er det. Beklager sen respons. Har du noe på dette, kan du gjerne sende det til meg på pleym@hotmail.com.Mvh Per Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.