Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6597] Hvor ble det av min tippoldefar - N-Tr.

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Søker info om min tipp oldefar, vet følgende:Han het Ove Johannes Iverson Lid f.1869 i 1886 fikk han en sønn med Maren J. Stormoen f.1859 - han var 17 og hun 27. Som anmerkning står det at dette var 1 ste leiermål til begge. Kan dette tyde på at de senere ble gift. Jeg har ikke funnet han senere - jeg vet Maren ble gift med en Mølnå senere. ( sønnen var Kristian Richard som senere tok navnet Staven)Takker for all mulig hjelp!MVH, Gurli heismbakk

Gjest Marianne Hella

Jeg tror ikke det er noen spesiell grunn til å tro at de giftet seg. Hvis de hadde tenkt å gjøre det, ville de vel som oftest ha forlovet seg før ungen kom... 1ste Lejermål betyr bare at det var første gang de hadde sex før ekteskapet - selv om man sikkert bare registrerte dette i kirkeboka når det fikk følger... I veldig mange tilfelle jeg har funnet med uekte barn, giftet foreldrene seg ikke.

Gjest Liv-Inger Jørgensen

Din tippoldefar hadde mange navn og ved søk på to av dem har jeg funnet: 2 Johannes Iversen, begge f 1869, i bodde i Trøndelag i 1900. 1 Johannes Iversen fra Namsos blant emigranter fra Trondheim til Amerika i 1888, han var da 20 år gammel.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.