Gå til innhold
Arkivverket

[#6597] Hvor ble det av min tippoldefar - N-Tr.


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Søker info om min tipp oldefar, vet følgende:Han het Ove Johannes Iverson Lid f.1869 i 1886 fikk han en sønn med Maren J. Stormoen f.1859 - han var 17 og hun 27. Som anmerkning står det at dette var 1 ste leiermål til begge. Kan dette tyde på at de senere ble gift. Jeg har ikke funnet han senere - jeg vet Maren ble gift med en Mølnå senere. ( sønnen var Kristian Richard som senere tok navnet Staven)Takker for all mulig hjelp!MVH, Gurli heismbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Jeg tror ikke det er noen spesiell grunn til å tro at de giftet seg. Hvis de hadde tenkt å gjøre det, ville de vel som oftest ha forlovet seg før ungen kom... 1ste Lejermål betyr bare at det var første gang de hadde sex før ekteskapet - selv om man sikkert bare registrerte dette i kirkeboka når det fikk følger... I veldig mange tilfelle jeg har funnet med uekte barn, giftet foreldrene seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv-Inger Jørgensen

Din tippoldefar hadde mange navn og ved søk på to av dem har jeg funnet: 2 Johannes Iversen, begge f 1869, i bodde i Trøndelag i 1900. 1 Johannes Iversen fra Namsos blant emigranter fra Trondheim til Amerika i 1888, han var da 20 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.