Gå til innhold
Arkivverket

[#6707] Anders Gunderson f.ca.1660 Klopstad/Nausdal-d..175


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Til dere med god kunskap om Førde/Naustdalområdet.Denne Anders Gunderson var født på Klopstad rundt 1660 og døde på Helgås 1751.Han fikk bl.a. sønnen Gunnar Anderson f.ca.1700 d. ca.1763 på Ullaland.Det jeg trenger hjelp med er følgende:Vet noen hvem denne Anders Gunderson var gift med , og vilke andre barn enn Gunnar fikk de ?Håper noen kan hjelpe meg med dette.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Helge Naustdal

Hei! I Bygdebok for Naustdal, bind 2 står: Anders Gunnarson f. kr. 1679 (truleg frå Klopstad) d. 1751 på Helgås. Første kone ukjent. Barn i 1. ekteskap: - Gunnar f. kring 1700, d. 1763. - Steffen f. kr. 1702, d. 1775 neste brukar, (min ane) - Ola f. kr. 1710, d. 1736 - Ola f. 1726, (dette barnet fekk Anders utanfor ekteskap) - Helga d. 1775 (usikker). Gift 2. gong 1736 med Ingeborg Torgeirsdotter. Meir om Helgåsslekta i bygdeboka. mvh Helge Naustdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.