Gå til innhold
Arkivverket

[#6709] Mikrofichekort - oppbevaring


Gjest Annette Bokneberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Annette Bokneberg

Jeg har nettop mottatt en rekke mikrofichekort. Det jeg lurer på er hvordan oppbevarer man slike kort ? Finnes det noe man kan kjøpe for å bevare kortene? Noen der ute har vel mange slike selv.....Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg har dem i "rivesikre" konvolutter, slike de bruker i arkivene. Disse står så i en arkivboks på høykant, mer eller mindre ryddig og pent oppe på hylla.... Jeg vet at dersom du mottar slike fra Riksarkivet (Danka er det vel), kommer de bare i en bunke uten konvolutter, noe jeg synes er en skikkelig uting:) Dersom du ønsker kan du godt få kjøpe slike konvolutter av meg, da minstekvantumet jeg fikk tak i var 1000 stk, og så mange får jeg nok aldri bruk for...... Vanlige konvolutter går selvsagt også an, men fischene river dem opp etter hvert fordi de er så skarpe i kantene. send meg evt. en mail på Lnormann@c2i.net Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.