Gå til innhold
Arkivverket

[#6715] Mathilde, født i Næs Romerike 1869.


Gjest Evy Aadnekvam
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Aadnekvam

Er det noen som kan hjelpe meg her ? Finner henne ikke i Næs kirkebøker. Under innflyttede til Nittedal finnes hun i 1874. Der står at hun er døpt 1869 i Næs. Som foreldre står: Ungkarl Hans Peder Pedersen og Mathea Larsdatter. I folketellingen fra Nittedal 1875, har jeg muligens funnet dem igjen. Men, da heter faren Hans Pettersen, og moren Martea Larsdatter og Mathilde Hansdt. Vet ikke hvor det ble av foreldrene og søsken senere. Håper også å få vite noe bakover. Hilsen Evy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Aadnekvam

Hei Laila ! Vet ikke noe fra 1865. Har funnet flere som kan være Hans Peder Pedersen, i 1865. Ettersom det i Mathildes dåpsattest står at faren er ungkarl, og moren pige, regner jeg med at dette muligens er deres første barn. Hvis Hans Pettersen m. fam. (som jeg fant i folketellingen 1875 i Nittedal)er de samme,så står det der at Hans Peder er født i Næs og Mathea er født i Blaker. I Mathildes dåpsatt. står det Finnholteie. Noe mere bakover vet jeg ikke sikkert. Evy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Petttersen

Hei Evy! Hans Petter Pettersen og Mathea Larsdatter er mine oldeforeldre på farsiden. Mathilde Caroline ble født 08 05 1869, og døpt i Næs 18 07. Hans Peder Pedersen og Mathea Larsdatter ble gift i Næs 11 07 1869. Hans Peter Petersen ble født 17 05 1842, døpt 20 06 1842. Som du ser er navnet skrevet på forskjellige måter. Hans Petter og Mathea hadde i alt 8 barn, og de fleste ble døpt Hansen/Hansdatter. Min bestefar Ludvig Harald, bror til Mathilde tok imidlertid etternavnet Pettersen litt før århundreskiftet. Hans Petter er død før FT 1900. Mathea (Tea) er bosatt på Gulhaug i Østre Aker med noen av barna. Jeg har kommet et godt stykke tilbake i tid på enkelte linjer, og sitter også med opplysninger om etterslekt. Du kan jo sende en mail med din tilknytting til Mathilde tl terje23@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Aadnekvam

Hei Terje! Dette hørtes jo spennende ut. Jeg er ikke like sikker som deg på at dette stemmer,men håper på det. I folketellingen Nittedal 1875, er min Hans født i 1847.Men det er jo ikke sikkert at dette er min Hans Peder. Mathilde er min oldemor. Sender deg en mail. Evy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Petttersen

Hei igjen! Desom din oldemor Mathilde var gift med Kristian Nilsen (Melby) stemmer det jeg skrev i forrige innlegg.Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.