Gå til innhold
Arkivverket

[#6729] Søker etterfølgende Nils Hansen fra Ådalen Født 18


Gjest Britt Ringstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Ringstad

Hei Berit & Rune !Nå maser jeg også litt igjen, har Dere noe peiling på mine to siste innlegg ?Er det ingen der ute som vet noe om dette ?M.V.H Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har ingen anelse ang. omplassering eller adopsjon, men var ikke den eldste datteren gammel nok til å ta seg av sine yngre søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Hvis du ikke allerede har gjort det, er det vel naturlig å tråle kirkebøkene for Norderhov, f.eks. for å finne barnas konfirmasjon og ekstra opplysninger i den forbindelse. I utgangspunktet ville jeg tro at barn opp til konfirmasjonsalderen ble tatt opp som pleiebarn av andre i bygda eller slektninger. Det går jo an å lete blant mulige søsken av faren Nils.Hvis barna har flyttet fra Norderhov, har du muligheten blant utflytte i kirkeboka.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Rune & Berit !Tusen takk for svar fra Dere begge to !Det blir litt vanskelig for meg og tråle kirkebøkene fra Norderhov, jeg bor jo ganske langt fra Konsberg Statsarkiv, og jeg jobber jo så mye så det er vaskelig og ta seg fri.Får ta tiden til hjelp, karnsje det dukker opp noen som vet noe, en vet jo aldrig, men det håper jeg på.Har Dere funnet ut noe mer om Petra`s forhistorie? Stemmer det at faren var 56 år ?M.V.H Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Jeg får alltid mitt lokale bibliotek til å låne inn kirkebøkene på film fra fylkesbibliotekene. Da må man riktignok spandere noe tid på biblioteket (hvis de har filmleser).Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Rune !Takk for svar, for prøve det som er å prøve. Har også hatt kontakt med en slektsgransker fra Hønefoss.Så jeg får til slutt håpe at jeg får løst dette mysteriet !!Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

BrittSiden du tydeligvis arbeider i begge retninger, dvs primært med etterkommerne til Nils og Petra men også med deres foreldre, skal jeg sjekke detaljene rundt Petras dåp i kirkeboka i dag.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Rune !!Tusen takk for at du kan sjekke dette for meg !!Har nå også sendt etterlysning til Frelserarmeen om hvor det ble av Hans Theodor. Da jeg får svar på dette, skal jeg også gi deg tilbakemelding , grunnen er at du er flink til å hjelpe meg !!Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Rune !Har du fått sjekket ut noe enda ?Legger inn dette innlegg så jeg ikke faller bort for langt tilbake i denne liste.Håper også noen fortsatt kjenner til denne familie, og kan gi meg svar tilbake.Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Kirkeboka ved Petras dåp gir ikke mye ekstra opplysninger i forhold til det som finnes på RHD, men her kommer det: Foreldrene er ført inn som "Ungkarl Peter Hansen Langbro og Pige Johanne Marie Engebretsdtr Midtskoven. Begge fra Norderhov." Fadderne er "1. Berte Johanne Iversdtr Midtskoven 2. Christine Hansdtr B.J.V. 3. Søren Eriksen ibid 4. Hans Eriksen ibid 5. Christian Olsen Midtskoven" Forkortelsen B.J.V. står for Bærums Jernverk.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Britt Ringstad

Hei til alle som leser denne side !Godt nytt år til alle !Takk for all hjelp som jeg har fått, gir nå opp om å legge ut mer søk her ute, om å finne Hans Teodor Hansen om hvor han ble av.M.V.H Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.