Gå til innhold
Arkivverket

[#6861] Värmland i Sverige


Gjest Bjørg Vik
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Vik

Min manns oldefar kom fra Blomskog (?) i Värmland. Hans navn var Gustaf Wilhelm Nilsson, født 04.12.1840. Foreldre var Nils Anderson Bråtnes, født 09.07.1815 og Anna Maria Halvarsdotter, født 04.05.1814. Han flyttet til Norge rundt 1860, og bodde på Johnsrud gård på Eina i Toten. Her stopper all informasjon. Hvordan kommer man videre med etterforskningen i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Eller du kan selv lete i kirkebok's kortene som du muligens kan få lånt hos ditt lokale bibliotek.Jeg antar at biblioteket kan hjelpe deg i gang.Jeg har selv en ane fra Blomskog født i 1748.Lykke til!Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Norge og Sverige har avtale om lån av kirkebøker på fische. Du kan selv se her hva du trenger: Svensk arkivinformasjon gå til mikrokort/BRFV sidene er ned akkurat nå, men her kan du finne forsamlinger (menigheter) i alfabetisk rekkefølge.Du kan også melde deg som kunde hos SVAR og få låne/kjøpe kort hjem til egen stue.Du bør også ta deg tid til å lese Røtter, med masse info om hvordan man forsker i Sverige: RøtterSverige kan faktisk være "lett" da de har husforhørslengder som du kan følge folk år for år hvor de flyttet osv. Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! På Emigrantregisteret i Karlstad har vi fått god hjelp. Kanskje du kan ringe de eller sende dem et brev: Emigrantregisteret, Höksgatan 2, Karlstad, Sverige. Tel: 00 46 54 107726. Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Vik

Tusen takk for svar. Jeg har fått mange gode tips og idèer om hvordan jeg kan jobbe videre. Det skal bli spennende å lete etter min manns og mine barns aner i Blomskog, Värmland.Takk igjen alle sammen!Bjørg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.