Gå til innhold
Arkivverket

[#6894] Vielse i Røyken, Buskerud ca. 1850


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Er det noen "der ute" som har muligheter til å sjekke en vielse i Røyken for meg? - I folketellinga 1865 bor Christopher Olsen og Gunhild Jørgensdatter på Kjosmyren i Røyken. De har 3 hjemmeboende barn. Husfaren Christopher Olsen, er født 1821 i Lier - Jeg søker Christopher Olsens far......Jeg har mine mistanker om denne farens identitet...men skulle gjerne hatt en bekreftelse, og denne bekreftelsen / avkreftelsen får jeg vel ved å finne hans fars navn i vielseslistene - jeg tipper de er viet i Røyken ca. 1850....noen som kan hjelpe?...På forhånd takk !! Jon Torp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hei, Jon! Christopher Olsen og Gunhild Jørgensdatter ble viet i Røyken 11. april 1845. Om ham er det anført at han er 23 1/2 år gl., født på Strøtvedt og sønn av Ole Christophersen. I kirkeboka for Lier finner vi Christopher som født 10. november 1820, døpt 10. desember 1820. Foreldre: Ole Christophersen og Grethe Larsdatter, Strøtvedt. Hjalp dette litt?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, nok en gang Else....du er jo en knupp...denne gangen ble det ikke slik jeg håpet....jeg leter egentlig etter Christopher Olsen Dauerud...fra Lier....født 27. sept .1820...av foreldre Ole Poulsen og Kari Borgersdatter...det siste jeg veit om denne karen er at han flytter fra Lier til Drammen 20 mai 1844. Finner kun to kandidater i 1865-tellinga - en i Røyken (som du nå sa at det IKKE var) og en på Bragernes. Sistnevnte bor jo sammen med sin mor i 1865 tellinga - denne moren kalles i 1865 tellinga Karen Pedersdatter født på Eiker 1781 - "Min" Christopher hadde en mor fra Eiker ved navn Kari/Karen Borgersdatter født 1788 ...kan jo ha et lønnlig håp om at det er en feil i folketellinga her....jeg finner nemlig ikke Kari Borgersdatter begravet i Lier.....men håpet er vel litt vel lysegrønt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.