Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6915] Amerikanske registre på www

Recommended Posts

Gjest Per Tore Solheim

For ca 3 år siden klarte jeg å oppspore etterkommere fra en familiegrein som utvandret til ND i 1888. Vi har senere hatt mye kontakt, og det har vært besøk herfra til USA og også den andre vegen.Planen min er nå å fortsette suksessen, og oppspore en annen familiegrein som utvandret i 1889 til MN. Etternavnet er/var som mitt - Solheim (evnt. Solem i US). Fornavn på nålevende personer er imidlertid ukjent, og det er alt for mange Solheim å finne på nettet til at jeg kan skrive/kontakte alle.Det er tydeligvis mange profesjonelle slektsgranskere som leser brukerforum, og kanskje noen kan gi meg tips:1. Vet noen om den amerikanske hær har søkbare registre over falne soldater i WW2?2. Ved hjelp av Soc. sec. death index finner jeg greitt døde slektninger, men - hvordan skal jeg kunne koble dem med ektefeller/barn. Finnes det søkbare ekteskapsregistre?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/92870-6915-amerikanske-registre-p%C3%A5-www/
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Det eg sjølv har hatt mest suksess med, er å finne hjelpsame personar i byen/området der ein personen har døydd i følgje SSDI; bibliotek, t.d., eller frivillege gjennom Norway list, og så gjennom dei få tak i personens "obituary". Desse typisk amerikanske minneorda i avisene inneheld ofte utruleg mykje å gå vidare på. Der kan stå namn på avdøde og attlevande slektningar, og då er du straks mykje nærare mål. Eg har funne mange på denne måten.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.