Gå til innhold
Arkivverket

[#6917] Grefseng Grefsheim


Gjest Kjell Werner Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Werner Nilsen

Har aner fra Grefseng, kan noen hjelpe meg med historien, om gården. Morro ville det bli, om noen kunne være til hjelp!Hilsen Kjell Werner Nilsen2730 Lunner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Werner Nilsen

Trodde en gang, for litt siden, att Grefseng- Houg, var en sammenslåing, men det var en husmanns-plass. Jeg leter etter historien til mine forfedre, som kom fra Grefseng,(Grefsheim). Dete dreier seg om personer som levde på Grefseng, føre dagens eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hei! I 1801 bodde min manns tipp-tipp-tipp-oldeforeldre på Grefsheim, eller Grefseng som de skrev da. Familien bestod avHalvor Gunders Huusbonde 55 1ste gang gift Gaardbruger MHalvordina Pedersd Hans kone 48 1ste gang gift KGunder Halvors Søn 25 Ugift MMarthe Halvorsd Datter 21 Ugift KSeverine Halvorsd Datter 16 Ugift KPernille Halvorsd Datter 11 Ugift KDessuten hadde de 10 tjenere.Er det den tiden du har slekt fra også?Du kan lese om Grefsheims historie i Axel Coldevin:Norske storgårder (1950).Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Til Kjell Werner! Hyggelig å bli kjent med en seks-menning av min mann! Jeg har noen aner til Halvordina. Hvis du ikke har dem kan du kontakte meg på e-post: kornstad@online.no Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.