Gå til innhold
Arkivverket

[#8346] Simen Torgrimsen Lunde (Lunder), Gran f. c. 1620


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg har en ane Mari Simensdtr. d. 1741 g.m. Lukas Paulsen Romholt under Hval i Gran (skifte 1707). Jeg er interessert i Maris opphav.Det var i 1647 3 personer ved navn Simen på Hadeland: Simen Læren i Gran, Simen Lunde i Gran og Simen Rud i Jevnaker.Mari Simensdtr. var ikke datter av Simen Læren. Simen Rud vet jeg ikke mer om, han var ikke på Rud i mt. 1664/66, og synes heller ikke å ha vært noe annet sted på Hadeland da.Det var skifte på Lunde 9/3 1661 etter Maren Hansdtr., g.m. Simen Torgrimsen. De hadde barna: Torgrim, Hans, Sigrid, Anne, MAREN og Ulvhild. Alle barna var umyndige, og en av vergene var morbroren Gudmund Hansen Hilden.Tids- og stedsmessig kunne denne Maren Simensdatter passe som 'min' Mari som kom til Romholt.- Er det noen som evt. sitter med informasjon om at Maren Lunde ble gift til et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.