Gå til innhold
Arkivverket

[#8829] Hansen Gildberg Ytterøy/ Nicolay Hansen Trondheim


Gjest Wenche Østen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Østen

Jeg lurer på om noen vet om Nicolay Christopher Hansen Gildberg fra Ytterøy og Nicolay Hansen Kjøpmann i Trondheim kan være samme person.Den Nicolay Hansen jeg søker ble gift med Birgitte Marie Molde 8 februar 1799 i Trondheim Domkirke, han ble begravet 2 november 1833 i Trondheim Domkirke. Jeg har letet etter hans fødselsted, men har ikke funnet han.Derimot har jeg funnet en Nicolay Christopher Hansen Gildberg fra Ytterøy f. ca. 1764.Foreldrene til han Nicolay i Ytterøy heter Hans Gildberg og Beret Olsdatter.Da min Nicolay Hansen fikk en sønn som han kalte Ole Christopher, så tenkte jeg at det her var et mulig håp. Christopher som er det andre navnet fra Nicolay fra Ytterøy og Ole etter dennes mor.Er det noen som vet????mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Mette Værnes

Hei Wenche...Det er lenge siden innlegget ditt, og det er mulig at du har funnet ut av det sjøl, men jeg svarer allikevel...8 årige Nicolai Christopher Hansen (født på Gildberg og døpt på Ytterøy 29. juli 1764) blir begravd på Ytterøy 9. august 1772. Han døde 'ved et ulyckelig Skud af sin broder' som var i sitt 11 år. Ved ulykken bodde familien på 'Nævig'. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Østen

Takk for den informasjonen, da kan vi helt skrinlegge Nicolai fra Gildberg, da han døde som barn. Jeg vet fremdeles ikke hvor min Nicolai Hansen kommer fra. Takknemlig om noen vet. mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.