Gå til innhold
Arkivverket

[#8986] Må jeg gi opp Paul Thoresen, f. ca 1758 ?


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Har gang på gang prøvd å løse gåten hvor min stamfar kom fra. Han kom til Orkdal en gang før 1787, da hans sønn, Ole, kom til verden. Da ble det opplyst at han var fra Gudbrandsdalen. Han var gift med Mari (Marie/Marit) Olsdt., f. ca. 1751, og hadde barna: Thore, f. ca 1781, Ole, f. 1787, Orkdal, Kari, f. 1793, Orkdal, Esten, f. 1796, Orkdal. Hvor kom de fra ? Har sjekka Lesja/Dovre, Øyer og Fåberg men ikke noe resultat. Er det noen som drar kjensel på navnkombinasjoner eller har vært borti disse folka ? Har liten lyst til å gi opp, men står helt uten spor å nøste i. Ofte er det lite som skal til før man får noe nytt å nøste i. Tar imot alle mulige slags tips. Et eller annet sted må det vel finnes et spor ? Hvor ble f.eks. sønnen Thore Paulsen født ca. 1781 ? Hvor ble foreldrene gift ?Hilsen Inger Bjørnaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Siden du spør om noen drar kjensel på navnekombinasjoner: Paul-navnet har jeg vært borti gjennom flere generasjoner av en slekt fra Sel/Vågå. Det kan absolutt være et skudd i blinde, men det er iflg Familysearch er Thore Paulsen (Tore Povelssen) som gifter seg i Vågå i 1749, og som kunne være Pauls far (men iht navnetradisjonen burde i tilfelle din Paul være eldste sønn).Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.