Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#9135] Trenger hjelp i Trondheim, Gunnerusbibloteket.

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dette biblioteket , som er en del av Universitetsbiblioteket i Trondheim, oppbevarer Skreddermesterlaugets protokoller.Der har de imidlertid ikke anledning til å gjøre oppslag for meg.Dersom der er noen i Trondheim som har tenkt seg dit i en annen anledning , ville jeg satt stor pris på om man kunne kikket litt i de nevnte protokollene for meg. Jeg er interessert i opplysninger om skreddersvend Andreas Nørbech som i 1801 er 20 år og svenn hos skreddermester Jacob Solberg , Bratør-veiten 1.Jeg vil anta at han begynte i lære ett eller to år tidligere.Dessuten er jeg interessert i opplysninger om Skreddermester Peder Nørbech .Han er 37 år i 1801 , og jeg er ikke sikker på når han tok mesterbrevet.Jeg kan tenke meg at han startet i lære i begynnelsen av 1780 årene.Håper noen kan hjelpe meg med dette.Det blir i lengste laget for meg å dra dit selv. Mvh.Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Jeg håper fortsatt det er noen som har anledning til å gjøre oppslag i Skreddermesterlaugets protokoller i Trondheim for meg. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Jeg gjør et nytt fosøk på å få hjelp til oppslag på nevnte bibliotek.Jeg ville satt svært stor pris på om noen hadde hatt anledning til å se i skreddermesterlaugets protokoller for meg,kanskje noen som skal dit i andre ærender. Som gjenydelse er jeg mer enn behjelpelig med oppslag f.eks. på Statsarkivet i Bergen om noen skulle ha behov for det. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Skorpen

Veit du ikkje at trønderane er opptekne med heilt andre ting i disse dagane...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Det er jeg fullstendig klar over , men jeg går ut fra at hverdagen kommer også til trønderne.Og dessuten , hva er vel et prinsessebryllup mot en anledning til å se inn i de gamle mesterskreddernes liv og lagnad.Mvh. og tillykke med begivenhetene Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Jeg løfter denne fram i lyset igjen.Når sommeren nå etterhvert går mot slutten og alle prinse og prinsessebrylluper er over, lurer jeg på om noen i Trondheims-området har anledning med å hjelpe meg med nevnte oppslag.Jeg ville sette stor pris på det. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.