Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Knut Bryn

[#9306] Døpte Sogn og Fjordane

Recommended Posts

Gjest Knut Bryn

Jeg ser nå at databasen for døpte i Sogn og Fjordane er 'reparert' slik at prestegjeldsnummer nå igjen er med som eget felt, - og takk for det.Det er mulig at det under arbeidet med dette har oppstått en annen feil. Før man søker i databasen står det over tabellen: 'Rettar til dataene: Fylkesarkivet Sogn og Fjordane'. Når man søker f.eks. på data fra et bestemt prestegjeld, står det: 'Rettar til dataene: Jan Oldervoll, Historisk institutt'. Denne feilen spiller jo ingen rolle, men rett skal vel være rett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er ordnet. Takk skal du ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Bryn

Det er vel ikke helt i orden ennå? Jeg gjør det samme som sist, nemlig dette: Åpner databasen 'Døypte i Sogn og Fjordane 1669-1895' Velger alle data med 'Prestegjeld ID' = 1422 Da får jeg fortsatt overskriften Rettar til dataene: Jan Oldervoll, Historisk institutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg beklager, jeg søkte ikke i dataene, men antok at alt var ok sålenge rettighetene var korrekte på første siden av dataene. Dette skal vi få rettet opp i!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Eg det trur eg er gjort no. Det var to databasar som ikkje var rett synkroniserte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.