Gå til innhold
Arkivverket
erling t endresen

tolkehjelp dåp Halden 1785

Recommended Posts

erling t endresen

Andreas som døpes her er er sønn til Erich Dybsjord (med uvisst opphav, skulle gjerne hatt det), soldat ved .... Companiet osv, og Anne Cathrina Andreasdatter Melberg (f. ca. 1761, datter av Andreas Melberg og Karen Conradsdatter Echløv, såvidt jeg kan skjønne). Skulle gjerne hatt tolket alt dette.

Jeg finner at Dybsjord er gårdsnavn i Ål og Ål/Hoel i Buskerud. Kan være at Erich Dybsjord kom derfra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

Andreas som døpes her er er sønn til Erich Dybsjord (med uvisst opphav, skulle gjerne hatt det), soldat ved .... Companiet osv, og Anne Cathrina Andreasdatter Melberg (f. ca. 1761, datter av Andreas Melberg og Karen Conradsdatter Echløv, såvidt jeg kan skjønne). Skulle gjerne hatt tolket alt dette.

Jeg finner at Dybsjord er gårdsnavn i Ål og Ål/Hoel i Buskerud. Kan være at Erich Dybsjord kom derfra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

bildet var tregt til å ville åpnes, har krympet litt på størrelsen, får se om det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

bildet var tregt til å ville åpnes, har krympet litt på størrelsen, får se om det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marianne Solli

Kan der muligens stå Ling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

Kan der muligens stå Ling?

Kanskje, her fant jeg endelig dåpen til Ole, ført i egen liste for "uekte" fødte, mars 1784:

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7415&idx_id=7415&uid=ny&idx_side=-296

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061010040606.jpg

Så endelig fant jeg at Erik heter Olsen Dybsjord. Skulle funnet hans fødsel, nevnt 47 år i 1801. Gift mellom mars 1784 og november 1785. Men ekteskap for Halden finner jeg ikke så tidlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.